VacuShape

Power PlatePohyb v podtlaku – moderní způsob odbourávání depotního tuku a odstraňování celulitidy. Konstrukce přístroje VacuShape je postavena na faktech, že pro spalování tuku je nezbytný pohyb a dostatečné prokrvení oblastí postižených celulitidou a zbytněním tukové tkáně – břicho, boky, hýždě a stehna.

Podtlakem je aktivován nejenom metabolismus tuků, ale i lymfatický systém, který zajišťuje lepší odvádění metabolických zplodin. Silné prokrvení pokožky a lepší zásobování kyslíkem, vitamíny, minerálními látkami a enzymy pozitivně působí proti pomerančové kůži. Pleť je při pravidelné aplikaci hladší a jemnější. Viditelné výsledky jsou již po 10 Vacushape terapiích.

Co je Vacushape?

Kombinace podtlaku a pohybu na běžeckém pásu.

  • Cílené spalování tuku problémových partií
  • Odstraňování celulitidy
  • Aktivace krevního oběhu
  • Aktivace lymfatického systému
  • Rozvoj aerobních schopností
  • Zvýšení sebevědomí
  • Chůze - nejpřirozenější lidský pohyb
  • Časová nenáročnost

Znáte člověka, který...

  • se po celé týdny zdravě stravuje
  • tvrdě a disciplinovaně cvičí
  • dodržuje instrukce trenéra
  • dokonce ještě drží dietu

a vidíte, že se v jeho těle něco děje. Kila ubývají, ale bohužel opět na nesprávných místech...

U žen se depotní tuk nachází na podbřišku, hýždích a stehnech. Tento depotní tuk tělo velmi špatně prokrvuje. Jestliže žena nyní trénuje v aerobní oblasti, např. aerobic, šlapadla, běhání, zvyšuje se objem krve v silně pracujících svalech hýždí a stehen. Zvýšením objemu krve ve svalu jsou přiškrcovány kapiláry, které zásobují tukovou tkáň krví. Toto může každý zjistit sám. Když žena zrovna přijde z aerobiku a položí si ruku na stehno, tak zjistí, že tato hlavní partie je zpravidla podstatně chladnější, než třeba záda.

Protože ale tělo chce od určitého výkonu spalovat tuky jako zdroj energie, spaluje nejdříve zásoby tuku, které jsou pro tělo snadno využitelné, hlavně na prsou, protože prsa jsou díky své žlázové tkáni nejlépe prokrvenou tukovou tkání.

Výsledkem je, že žena sportuje, aby si pozitivně upravila svou postavu, hubne ale především na ňadrech, pažích, ramenech a obličeji, přičemž tuk na spodních částech těla zůstává.

Celulitida - progresivní degenerativní změny podkožního tukového vaziva specifických partií (stehna, hýždě, boky, břicho, paže). Jednoduše řečeno dochází k ochabování kožní vazivové tkáně a zároveň ke zbytňování tkáně tukové, což se následně projevuje jako tzv. "pomerančová kůže".

Jak probíhá trénink

Věnujte pozornost následujícím bodům, abyste se připravili na trénink efektivně a vymodelovali vaši postavu s žádoucím úbytkem kilogramů.

Doba tréninku je 40 minut - 10 minut cardio zóna a 30 minut Vacushape.

Cvičení trvá pouze 30 minut, ale je to dostačující. V běžné atmosféře dochází při cvičení ke spalování tuků ve svalech po 20-30 minutách. Ve VacuShape® se tato doba zkrátí až o třetinu.

Díky studii MUDr. Hostýna, který klinicky testoval VacuShape®, se doporučuje 10-ti minutové zahřátí organismu před samotnou aplikací. Klient potom využije maximálně čas aplikace a dochází ke spalování tuku od první minuty. V případě „studeného" startu se tak děje až od 6. - 10. minuty. Pro maximální účinek naneste před aplikací krém na celulitidu, který budete mít u nás zdarma!

Oblečení a vybavení: Na cvičební lekce prosím docházejte vždy o cca 5 min. dříve a nezapomeňte na bavlněné kraťasy, bavlněné triko, lehká a čistá sálová obuv, malý ručník.

Tipy a doporučení pro maximální výsledky

  • Nárazová terapie minimálně 20 aplikací 3 x týdně po dobu 6 týdnů pro maximální „nastartování" látkové přeměny. Výsledky jsou viditelné již po 10 aplikacích (dochází k vyhlazení kůže, pokud hned nedojde k váhovým či centimetrovým úbytkům).
  • Cvičení trvá pouze 30 minut, ale je to dostačující. V běžné atmosféře dochází při cvičení ke spalování tuků ve svalech po 20-30 minutách. Ve VacuShape se tato doba zkrátí až o třetinu.
  • Doporučuje se 10-ti minutové zahřátí organismu před samotnou aplikací (např. BodyRoll). Klientka potom využije maximálně čas aplikace a dochází ke spalování tuku od první minuty. V případě „studeného" startu se tak děje až od 6. - 10. minuty.
  • Během aplikace striktně dbejte na dodržování optimální tepové frekvence (OTF), neboť při této tepové frekvenci jsou energetické potřeby organismu kryty z 80 % tuky a jen z 20 % cukry, což je důležité pro maximální výsledky. Vzorec pro výpočet OTF=0,65 x (220 - věk klientky).
  • Před aplikací jíst uhlovodany (rýže, brambory, těstoviny nebo müsli). Po aplikaci bílkoviny (ryby, maso, drůbež nebo tofu např. se zeleninou).
  • Dodržovat pravidelný pitný režim - Vzorec (Hmotnost : 8) x 0,3 = ? litrů tekutin.
  • Není třeba začínat s dietou. Jestliže bude klientka dodržovat výše zmíněná doporučení, bude mít její tělo dostatečné rezervy energie a tak se spalování tuků dostane do vyšších obrátek.
  • Nedoporučujeme chodit po aplikaci do solária, sauny a neprovozovat takové druhy sportů, které extrémně zatěžují svaly nohou.
  • Do přístroje se oblékněte do tepláků nebo šortek a bavlněného trika. Na nohy lehké sportovní boty s hladkou podrážkou a s sebou si vezměte ručník.
  • Pro maximální účinek naneste před aplikací krém na celulitidu. A pro zvýšení účinku můžete použít Carnitin - spalovač tuků.
  • Dodržujte pokyny odborně vyškolené obsluhy.

Optimální tepová frekvence pro hubnutí

Velice často se setkávám s dotazy typu „ cvičím až 4x v týdnu, makám jako blázen, ale moje tukové zásoby se příliš nezmenšují !! Jak je to možné ?“ Odpověď je vcelku jednoduchá, i když celý problém vypadá na první pohled poměrně složitě. Je obecně známo, že ne každá zátěž (cvičení) je stejně náročná na práci srdce a každý člověk reaguje na stejné cvičení i jinou tepovou frekvencí.

Tepová frekvence (TF) udává počet tepů (stahů) srdce během jedné minuty. Tato frekvence se liší podle intenzity tělesné zátěže a trénovanosti jedince. Klidová TF se pohybuje v rozmezí 65-75 tepů za minutu, u trénovanějších jedinců klesá až k 50 tep/min. Podle klidové TF můžeme tedy i hodnotit naši trénovanost, příp. sledovat jak se zlepšujeme během delšího období.

Když hodnotíme intenzitu nějaké zátěže, můžeme se setkat s hodnocením, že při ní dosahujeme např. 60 % maximální tepové frekvence. Čím je tedy cvičení náročnější pro srdce, tím více se tepová frekvence během cvičení blíží tzv. Maximální tepové frekvenci. Maximální tepová frekvence (MTF): Je hodnota, kterou bychom v žádném případě neměli překračovat. Pro každou věkovou skupinu je tato MTF jiná, ale existují obecné vzorce, ze kterých můžeme naší MTF vypočítat. MTF = 220 - věk cvičence (někteří autoři uvádí u trénovanějších osob věk x 0,7)

Od hodnoty vaší MTF pak vypočítáte jakou TF byste měli dodržovat během určitého cvičení.

Než ale zjistíte v jakém pásmu tepové frekvence se pohybujete, musíte nejpve vědět jak se tep měří. Pokud nemáte měřič tepu přímo v hodinkách, nebo podobně, můžete si tep změřit třemi prsty na vnitřní straně zápěstí, nebo dvěma prsty na straně krku. Rozeznáváme klidovou TF- ráno po probuzení, doporučuje se 3 dny za sebou a vzít pak průměr, aktuální – ihned po cvičení, nebo během cvičení, kdy stále chodíme a udržujeme tak přibližně stejnou TF. Klidovou TF měříme tak, že celou minutu počítáme tepy, aktuální tak, že počítáme 10 vteřin a pak číslo násobíme šesti, toto zopakujeme a pak použijeme průměr.

Záleží právě na TF na co bude vaše cvičení nejvíc působit. Na redukci váhy tj. co největšího spalování tuků je optimální 55-65% Vaší MTF !!!! Nikoliv tep okolo 160 tep/min jako při např. náročnějším Step-aerobicu, ale pro 20-letou slečnu s nadváhou je ideální cvičení P-class a Body-styling s tepovou frekvencí 113-134 t/min tedy 18-21 tepů za 10 vteřin !!!! Z tohoto vyplývá, že nejlépe spalují tuky pomalejší typy cvičení, nikoliv extrémní Kick-box, nebo Tae-bo.

Stejně tak platí, že optimální aerobní zatížení pro zlepšování fyzické kondice se pohybuje 65-85% MTF. Nejvyšší TF se dosahuje u extrémních aerobiců jako je Tae-bo kde TF frekvence dosahuje 90% MTF, což je skvělé pro zvýšení trénovanosti Vašeho srdce, ale vaší „pneumatiku“ na břiše, nebo jinde to, nechává v klidu !!

Se zvyšující se tepovou frekvencí totiž metabolismus přestává brát energii z tuků a přechází na glykogenové, tedy sacharidové energetické zásoby.

Kontraindikace

  • Povrchový nebo hluboký zánět žil na dolních končetinách kdykoli v anamnéze.
  • Nádorové onemocnění kdykoli v anamnéze.
  • Trombóza kdykoliv v anamnéze.
  • Srdeční infarkt a mozková cévní příhoda (mozkový infarkt) kdykoli v anamnéze.
  • Lymfedém dolních končetin.
  • Jakákoliv nedostatečnost jaterní, ledvinová a srdeční.
  • Jakékoliv zánětlivé onemocnění.
  • Cukrovka.
  • Před aplikací jíst uhlovodany(rýže, brambory, těstoviny nebo müsli). Po aplikaci bílkoviny (ryby, maso, drůbež nebo tofu např. se zeleninou).